Як поставити трактор на облік і зняти з обліку
Після придбання сільськогосподарської техніки, в тому числі трактора, вона потребує обов'язкової постановки на облік. Реєстрація проходить за встановленою державою процедурою. Для неї потрібен певний пакет документів. Даля детальніше розберемося з тим, як поставити трактор на облік, які папери необхідні та які санкції передбачені за відсутність реєстрації.
Документи для реєстрації трактора
Після купівлі постановка трактора на облік має бути проведена протягом десяти днів. Спецтехніка проходить огляд інспектора, у власника на руках повинні бути наступні документи:
- акт або накладна, які підтверджують придбання трактора;
- страховий поліс на спецтехніку;
- договір купівлі-продажу;
- заява про бажання зареєструвати трактор;
- декларація технічного стану, сертифікати від виробника;
- митна декларація (при ввозі з-за кордону).
Пакет документів разом з копіями паспорта громадянина та ідентифікаційним кодом власник має надати до відповідного наглядового органу. При з'ясуванні питання, де поставити трактор на облік, потрібно знати, що папери подаються в Держпродспоживслужбу, де спеціалісти ретельно вивчають їх. За необхідності власника спецтехніки можуть попросити надати додаткові документи для уточнення даних.
Особливості реєстрації міні- та саморобних тракторів
Попри мінімальну потужність та використання мінітракторів на полях, вони також потребують реєстрації. Процедура проходить за такою ж схемою – з наданням технічного паспорта, договору купівлі-продажу, свідоцтва відповідності та митної декларації (якщо спецтехніка була ввезена з-за кордону). Для тракторів потужністю понад 73,5 кВт потрібно оформити права категорії А2, а для менш потужних – А1.
Як переоформити трактор, якщо купується вживана техніка? Додатково потрібні документи про зняття її з обліку попереднім власником. При купівлі спецтехніки без документів реєстрація здійснюється в судовому порядку – для визнання права власності. Знадобиться присутність у суді двох свідків для підтвердження наданої інформації. Номер двигуна та шасі проходять перевірку щодо відсутності їх у розшуковому реєстрі.
Реєстрація тракторів розповсюджується і на саморобні варіанти. Для цього потрібно домовитися з фахівцями, які проведуть перевірку працездатності техніки та її відповідність встановленим вимогам безпеки. Тільки після отримання висновку від інспектора можна користуватися саморобним трактором без перепон.
Відновлення документів при їх втраті
При відсутності реєстраційних документів на трактор треба звернутися до Держпродспоживслужби для їхнього відновлення. Власник пише заяву та заповнює реєстраційні бланки із зазначенням паспортних номерів машини, двигуна та шасі. Процедура необхідна для того, щоб упевнитись – громадянин не займається переоформленням вкраденої спецтехніки. Після судового засідання власник трактора може відновити документи та право власності.
Незалежно від того, проводиться перша реєстрація щойно купленої спецтехніки, вживаного трактора чи саморобної техніки, взяття на облік є обов’язковим. Воно дає право користуватися функціональними можливостями трактора без жодних перешкод. Якщо реєстраційна процедура не була пройдена, то власника чекають штрафні санкції відповідно до українського законодавства. Аграрні підприємства не мають права використовувати неоформлену техніку, а водії повинні мати права відповідної категорії.