Всі новини

Як забезпечити економію палива на будівельних машинах?

21.12.2021

Оплата пального займає велику частку у загальних витратах на експлуатацію спецтехніки. Постійне зростання ціни на паливо чинить економічний тиск на компанію. У такому разі власникам машин необхідно правильно розпоряджатися пальним та вміти оптимізувати техніку для зниження витрат.

Спосіб заправки

Компанії, в яких налічується невелика кількість спецтехніки, зазвичай використовують спосіб відкритої заправки. Цей спосіб вважається найшвидшим, проте при його використанні можна втрачати до 8% пального через протоки та випаровування. Тому для довгострокової перспективи цей метод не можна назвати доцільним. У такому разі оптимально застосовувати автоматизований спосіб заправки, який відбувається без контакту з повітрям. Таким чином, можна значно скоротити витрати.

Правильне налаштування роботи двигуна та трансмісії

Сучасна будівельна техніка оснащена двигунами та трансмісією з декількома режимами роботи. Їхнє правильне використання може оптимізувати споживання пального. Більшість функцій активуються автоматично в процесі роботи або включаються за замовчуванням після запуску машини. Однак, деякі з них можна активувати вручну, з урахуванням експлуатаційних умов. Це дає можливість досягти максимальної ефективності з використанням меншої кількості палива.

Можна виділити 3 режими роботи:

  1. економічний – використовується для виконання невеликих завдань із мінімальною потужністю;
  2. стандартний – підходить для основних будівельних робіт;
  3. з максимальною потужністю – підвищена продуктивність, що використовується для важких робіт.

Найчастіше прийнято вважати, що машина показує хорошу продуктивність, починаючи зі стандартного режиму. Але з багатьма завданнями можна впоратися за допомогою економічного режиму. Звичайно, якщо доводиться працювати з важким ґрунтом або камінням, можна включити максимальну продуктивність. Якщо виконувати всі роботи в економічному режимі, то техніка буде перевантажуватися, швидкість виконання роботи знизиться, а витрата палива зростатиме.

Використання холостого ходу

Будівельна техніка також має іншу функцію – режим холостого ходу. У процесі його необхідно активувати самостійно. Функція знижує оберти двигуна за бездіяльності важелів управління. У процесі роботи бажано завжди вмикати цю функцію.

Зменшити витрати пального також допомагає додаткова функція, яка керує крутним моментом гідронасосів. Вона зберігає оптимальне навантаження на силовий агрегат, зберігаючи його від навантажень, а також забезпечує необхідну продуктивність гідравлічної системи.

Оптимізація роботи спецтехніки

Правильна оптимізація роботи техніки на будівельному майданчику – це шлях економії палива. Необхідно ретельно складати план робочої зміни машини, враховувати особливості розміщення будівельного майданчика та матеріалу, з яким ведеться робота. Операторам необхідно точно знати, скільки вантажівок потрібно наповнити за зміну, якої довжини слід викопати траншею.

Пересуватися спецтехнікою слід тільки за найкоротшими маршрутами. Важливо, щоб жодна машина не простоювала і не працювала на холостому ходу. Під час перерви операторам потрібно обов'язково глушити двигун, щоб уникнути надмірної та неефективної витрати горючих матеріалів.

Спецтехніка на холостому ходу споживає до 8 л/год. Існує помилкова думка, що повторний старт двигуна вимагає більше палива, ніж холостий хід. Якщо проводити зупинку і запуск двигуна кілька разів на хвилину, то це можна назвати вірним. Однак при вкрай короткому циклі запуску витрата палива значно менша, ніж при тривалій роботі на холостому ходу.